čtvrtek 30. listopadu 2017

Krampus Show

... na Hluboké ...
 se poprvé, a zřejmě naposled, konala před dvěma lety. 
Letos již 6. ročník pořádá město Kaplice, kterému se prý nelíbilo, 
že jim Hluboká show bere. A protože do Kaplice nejezdíme, 
šli jsme se podívat na Hlubokou, kterou máme takřka za humny.
Nevím, jak se nám podařilo dostat se až do šaten Krampusáků, 
ale díky tomu jsme z hotelu odcházeli s nimi 
a mohli je tak nafotit a také se s nimi vyfotit před hotelem, 
bez davu diváků a bez zátaras v ulicích.
 Kostýmy jsou velmi těžké 
a dřevěné vyřezávané masky s pravými rohy váží kolem 20 kg, 
takže na hlavu si je nasazují až těsně před průvodem.









Míra fotí jednoho z čertů.

  



  


Tuto fotku níže, nám zaslal jeden z fotografů.





  
 Někteří Krampusáci mají na zadnici a na bocích uvázané zvonce
 a to je teprve schow, když se rozvlní.
Hned si připadáte jako v pekle.



Letošní show se uskuteční 16.12. 
a do Kaplice se sjede už skoro 700 Krampusáků. 
Každým rokem je jich víc a víc. A také víc a víc diváků (loni snad 10 000)
a to už není pro nás.
Tím, že jsme se tenkrát dostali až do šaten a viděli, 
jak se mladí i starší pánové do kostýmů oblékají, 
neměla jsem z nic tolik strach.
Jinak musím přiznat, že z takovýchto příšer mám celkem respekt. 

A co vy?
 Viděli jste někde Krampusáky naživo, nebo jen z televize?
 A báli jste se?

 Přeji všem krásné před adventní dny. 
Dáša F.




23 komentářů:

  1. Na živo jsem je nikdy neviděla, nebyla příležitost. A opravdu z nich jde strach a hrůza. Malé děti bych na průvod nevzala.
    Přeji krásný adventní čas. Lenka B.

    OdpovědětVymazat
  2. Dášo,
    i když ve svých letech už vím, že jsou to jen lidé a masky, tak z nich jde opravdu strach!
    Na takové akci opravdu být nemusím.
    Já mám raději ty tradiční staročeské řemeslné trhy, jenže těch je alespoň u nás málo a když tak davy lidí :-o
    Krásný adventní čas !

    OdpovědětVymazat
  3. No teda,to snad vážně čerti nejsou...
    U nás byli minulý týden v Brně, ale ani ty davy a právě ani ty šílené masky mě nelákají.Jsem hold odrostlá na Dalskabátech a Hrátkách s čerty,tohle není nic pro mě.I když kostýmy jsou to parádní.

    OdpovědětVymazat
  4. Dáši, parádní fotky jsi ulovila! :-) My poprvé Krampusáky viděli právě na 1. ročníku Krampus-show v Kaplici, to jsem ještě bydlela u našich na jihu v ČB, tak jsme to měli kousíček. :-) Z té show jsme byli úplně unešení, moc se nám líbila atmosféra, masky, hudba, průvod. Blo to fajn na jedničku. Jenže to mělo takový úspěch, že se to rychle rozkřiklo a na dalším ročníku už nebylo v Kaplici k hnutí. Z toho jsme byli otrávení, lidé se mačkali, předbíhali, byli protivní, nebylo ani pořádně přes tu masu lidí vidět... Tak jsme se sebrali a šli se přijít večerní osvícenou Kaplicí, z dálky viděli závěrečný ohňostroj a bylo nám fajn. :-) Od té doby se Krampus show také vyhýbáme, užili jsme si jí, moc se nám líbila, ale teď už se nám do toho davu nechce... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. *šli se projít....

      Co mi to píše za blbosti.. omlouvám se :)

      Vymazat
  5. Brr, jde z nich hrůza a asi by mne strašili ve snu. Takovéhle hrůzostrašné průvody nevyhledávám, děti z nich musí mít snad trauma :o)). Musím se přiznat, že jsem o těchto maskách asi ani neslyšela. Máte to Dášo ale u vás na jihu pěkné peklo !! :O).
    Ála

    OdpovědětVymazat
  6. Přiznám se, že Krampusáky neznám, ale hrůzu teda umějí nahnat pořádnou i dospělákům, což teprve chudinky dětičky ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  7. Dáši i mně docela mrazí a to jsem už velká holka.😊
    Ale musel to být neuvěřitelný zážitek.Z ❤

    OdpovědětVymazat
  8. Masky jsou to teda parádní. Hodně strašidelné! Určitě to musí být prima akce,sice pro malé děti to není, ale mládež a dospěláci si to zřejmě užijí.
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Dáši, to jsou hrozivé masky. Fotky se moc povedly. Měj hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
  10. Já bych se děsně bála, to není nic pro mě :-))) Hezké dny Dášo, D.

    OdpovědětVymazat
  11. Uff, tak to vyzerá poriadne hrôzostrašne, ale musí sa uznať, že masky sú to parádne. Kampusáky som nielenže nikdy na živo nevidela, ale doteraz som o nich ani len nepočula. Pekný víkend prajem.

    OdpovědětVymazat
  12. Skvělé fotky, Dášo. My na nich byli v Golčově Jeníkově, ale takhle blízko jsem neměla šanci se dostat. Strašný nápor lidí, nebylo na to připraveno ani město.
    Měj se krásně. Pa.

    OdpovědětVymazat
  13. Teda Dášo, když Tě tam vidím mezi nimi...asi bych nechtěla být na Tvém místě. Masky nemasky, strach z nich jde, málo platné. Nikdy jsem se této show neúčastnila a vzhledem k davovému šílenství asi ani nebudu. Ale když opomenu ty davy lidí, atmosféra to musí být nezapomenutelná.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  14. Dášo, Ty jsi tam jako anděl.
    O Krampusácích slyším prvně, blíž mám k žertovným hašteřivým čertíkům.
    Bohužel i u nás na malém městě se mikulášské oslavy mění v opilecké a hlučné řádění plné petard až se děti bojí vycházet..

    OdpovědětVymazat
  15. Krásné sobotní odpoledne, Dáši neviděla jsem je nikdy na živo,ale v televizi.Krampusáci si myslím pocházejí z Rakouska.Martina

    OdpovědětVymazat
  16. Ja rikam FUJ! Nebyt tam te pekne blondynky:-), nekoukala bych. Ja tohle nemam rada. Verim, ze byt tam, je to jine, ale tohle ja ne:-). Pekny vecer. M.

    OdpovědětVymazat
  17. Dáši, tvoje krása opravdu dokonale vynikla! Asi bych se jich bála :o)
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  18. Dáši, já je viděla jenom v televizi a stačilo, nevyfotila bych se s nimi ani za nic brrr, bojím se takových potvor :D Jsi odvážná, ale fotky jsou pěkné :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Tak naživo jsem je nikdy neviděla a jsem posera, takže bych snad radši ani nechtěla. Jde z nich pěkná hrůza :)) Takže tleskám tvé odvaze, Dáši :)

    OdpovědětVymazat
  20. Moc děkuji všem za komentáře. Jak jsem psala, odvahu jsem sebrala jenom proto, že jsem v šatně ty kluky a pány viděla. Mám fotku s Krampusákem, jak si ještě drží masku v ruce a je to mladý, usměvavý klučina. Proto jsem se nebála, ale potkat je někde sama na ulici, asi bych se strachy zbláznila.

    OdpovědětVymazat
  21. Dáši, já reaguji pozdě, ale:
    viděla jsem stejné nebo podobné Krampusáky v Rakousku několikrát, např. poblíž Mariazellu, a také jinde, když jezdíme na advent do Německa a Rakouska ( střídám to ), ale moc se mi nelíbí, jsem přeci jen zvyklá na české čerty. I když masky jsou asi drahé a působivé, u nich je to zvyklost, u nás mi to přijde divné.
    Tobě to s nimi sluší, jako vždy.
    Jiřina z N.
    a přiznám se, že mám s nimi všechny fotky rozmazané.

    OdpovědětVymazat