pondělí 25. září 2017

Soukromá prohlídka

...  pivovaru Plavnice ...
jehož majitelem byl i Petr Vok z Rožmberka (do roku 1602)
Roku 1719 zdědil panství krumlovské i s Plavnicí kníže 
Adam František Schwarzenberg. Vice info zde.

Nedávno jsme byli pozvaní na oslavu narozenin našich přátel, 
kteří si koupili obrovský pozemek pro svoje podnikání.
A na tom pozemku se nachází rozlehlý, starý pivovar, 
který půjde postupně k zemi. Takže kdo chtěl, 
mohl se jet podívat na soukromou prohlídku. 
A co myslíte?
Jasně, my s manželem jsme chtěli, jenže já neměla s sebou foťák.
Ale oslavenkyně mi půjčila ten jejich 
a pak mi dala kartu, abych si mohla fotky zpracovat.
Řeknu vám, byla jsem brzda celé prohlídky, ale nešlo jinak. 
No, posuďte sami.


















Další z pivovarů, který už chátrá desítky let a záchrana není možná.
Jsem ráda, že jsem se na tato místa mohla přijet podívat. 
Nikdy jsem o pivovaru neslyšela, přestože není moc daleko od nás. :o)


Přeji všem krásné pondělí i celý nadcházející týden.
Dáša F.

18 komentářů:

  1. Dáši, je ho rozhodně škoda. Je vidět, že na záchranu je pozdě, ale i tak v tom vidím krásu. Hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, zachránit to už nejde, ale podívaná to pro nás byla parádní. Tyto staré budovy nás zajímají a také se dobře fotí. :o)
      Přeji krásnou neděli. D.

      Vymazat
  2. Takových budov tady všude chátrá. Je to škoda.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, je to škoda, ale nakouknout do všech nejde. Takže jsme byli rádi, že jsme si pivovar mohli projít. Pa D.

      Vymazat
  3. Krásné místo a má svého ducha, třeba tam to kouzlo zůstane. Vše nejde zachránit. U nás začali bourat v Dolní oblasti Vítkovic, i když vím, že to takhle asi je lepší, je mi z toho smutno, taky to mělo své kouzlo ... Krásné dny Dášo, D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dani, svého ducha to má, ale moc toho nezůstane. A místo starých budov budou montované haly jako sklady.
      Přeji fajn dny. D.

      Vymazat
  4. Taky ráda prolézám staré budovy. Hezké fotky

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné místo a krásné fotky, Dášo. Škoda ho.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dý, moc děkuji. Místo za pár týdnů bude vypadat úplně jinak. Jsem ráda, že jsme se tam jeli podívat.
      Pohodovou neděli. D.

      Vymazat
  6. Staré domy, budovy, rozvaliny ma vždy zaujímali...predstavujem si akí ľudia tam bývali alebo pracovali, ako žili. Aj z Tvojich fotiek, Dáška, cítiť dych minulosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, je to tak, také si představuji, jaké to bylo, když tam vše fungovalo. :o)
      Hezkou neděli. D.

      Vymazat
  7. Skoda te budovy, fotky moc pekne. Hezke dny, Daso. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcel, jen málo budov zůstane, ostatní půjdou k zemi a místo nich budou montované haly. Jsem ráda, že nás pozvali na prohlídku, protože za pár týdnů už nic moc vidět nebude.
      Přeji krásný týden. D.

      Vymazat
  8. Dáši, to jsou zase pecka fotky... Krása... a někdo by řekl zbořenina, co na tom fotíš?-ale já vím, ty víš, chápu...:o)
    Krásné první říjnové dny. H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuji za krásný komentář. Já vím, že Ty víš...
      Kdysi jsme byli fotit dceru u staré budovy, spíše u jejích dveří a když to viděl její přítel, tak se ptal, proč u takovéto staré stavby. On nevěděl...
      Přeji Ti příjemné podzimní dny. D.

      Vymazat
  9. Dáši, je moc hezké, že si ho díky fotkám zachovala. Místo s kouzlem, i když jen pro někoho...
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, souhlasím. Každý to tak ale nevidí, pro spoustu lidí to jsou ruiny a chápu, že investice do nich by už byla v mnoha případech marná, ale pro nás to jsou moc zajímavé objekty k focení. Místa, která mají v sobě duši.
      Přeji krásný říjen. D.

      Vymazat